torsdag 28 maj 2015

Sega chokladrutor

Dessa chokladrutor är riktigt goda, som en kladdkaka men tunnare, med krispig yta och seg insida. Jag har dekorerat mina med choklad och strössel, men de blir både goda och fina med en klick grädde på. Perfekt att servera om man blir många till fikat.




Sega chokladrutor

100 gram smält smör
2 ägg
3 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao

Vispa äggen och strösockret poröst. Häll ner det smälta smöret. Blanda samman alla torra ingredienser och vände ner dem sist i smeten. Häll på bakplåtspappersklädd plåt ca 20x25 cm.
Grädda i 150 grader ca 25-20 minuter.
Skär i önskad storlek.

Jag valde att dekorera mina med smält choklad som jag hälde i en spritspåse och klippte ett liitet håhl i påsen och ringlade över. Innan chokladen stelnade hällde jag över non pareilles-strössel. 

1 kommentar:

  1. Ni är duktiga på att baka där borta! Bra att man bor så pass på avstånd att man inte kan äta upp allt för då skulle jag inte mer få plats genom dörren :-)
    Läckert dekorerat också!

    SvaraRadera