torsdag 4 september 2014

Ogräddad blåbärssmulpaj

Jag gjorde en blåbärssmulpaj till ett besök vi skulle få, dock blev besöket inställt pga sjukdom. Då jag inte hade hunnit grädda pajen ställde jag in den ogräddad i frysen, perfekt att ta fram och grädda till nästa besök tänkte jag. Smidigt!

Igår tog jag fram den för gräddning då Jacks pappas kusiner och gammelfarmor var på besök. Ställde in den i kall ugn och klockade 25 minuter när ugnen uppnått 200 grader. 

Men tror ni inte att jag glömde fota pajen när den var gräddad?! Jodå! Vi högg ju in direkt på den nygräddade pajen, med vaniljsås till givetvis.

Så jag bjuder på ett blogginlägg utan foto på slutresultatet, en ogräddad blåbärssmulpaj :)

Ingredienserna

Den viktigaste ingrediensen :)

Redo för gräddning.

Blåbärssmulpaj

125 gram smör
5 msk strösocker
2 dl vetemjöl
1,5 dl havregryn

Blåbär eller annan fyllning.

Smörj formen med smör. Lägg ner blåbären. Mica ingredienserna till smulet och fördela över pajen.
Gräddar du direkt kör på 200 grader 20-25 minuter.


1 kommentar: