onsdag 16 juli 2014

Pralinsuget...

När min syster fyllde år i vintras gjorde jag lite olika praliner och vek till en söt ask att packa dem i.
Sen fick jag även en beställning av en vän som ville ha fem askar blandade praliner att ge bort i julklapp, riktigt roligt att få göra!
Det är en present som alltid går hem - hemgjort & gott.

För några veckor sedan gick jag en pralinkurs hos Svenska gourmetakademien, det var riktigt roligt att få lära sig mer om pralintillverkning än det jag gjort hemma på "hobby-nivå".
Nu var det ett tag sen jag gjorde praliner och känner av pralinsuget så kanske blir det lite tillverkning till helgen? En fräsch somrig citronpralin med vitt chokladskal... ja mums! Återstår att se :)

Asken till min syster. Jordnötspralin och en arrakspralin.

Askarna med julpraliner.
I dem hade jag bland annat saffranspralin & polkagristryffel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar