söndag 13 juli 2014

Fyllda cupcakes med fruktig grädde

I eftermiddags var vi hos mina föräldrar på fika så jag passade på att inviga mina nya muffinsformar. Det blev vaniljmuffins fyllda med vitvinbärsgelén som jag gjorde igår. För att bryta av mot den något "sura" gelén gjorde jag en söt grädde med passionsfruktsmak att dekorera med.
Jag gröpte ur passionsfrukten och kokade upp innehållet med lite socker. Silade av och blandade sedan i den vispade grädden.
Dekorerade med lite strössel och vinbärsklasar. Mumsfilibabba!

Min pappa som egentligen inte är mycket för fikabröd (tänka sig!) åt två stycken, det är ett bra betyg ;)

Står och svalnar

För att få i gelén i muffinsarna gjorde jag ett hål med en vanlig äppel-urkärnare.
Klickade sen i två matskedar gelé i varje muffins.

Äppel-urkärnare, perfekt att göra hål med!

Redo för gelén!

Färdig liten cupcake.
Man äter med ögonen först :)

Hela skaran samlad.

3 kommentarer:

  1. Dom här var väldigt goda :)

    SvaraRadera
  2. Otroligt! Fattar inte Helen. VARFÖR jobbar du inte med det här????? Börja i liten skala o utöka./Jannica

    SvaraRadera