måndag 11 maj 2015

Quinoapuff-dröm

Dessa söta små kakor gjorde jag framförallt för att jag hade en öppen mandelmassa som jag ville baka något av men upplevde inte att jag hade tid att göra biskvier eller dylikt. Så det bidde en, som jag kallar det, Quinoapuffdröm.




Lite suddigt foto, men söta var de minsann,

Toppen

Botten

Quinoapuffar hittar du i hälsokostbutiken.
Supergoda på yoghurt också.

Quinoapuff-dröm, ca 10 st

1 äggvita
1 dl strösocker
100 gram mandelmassa

100 gram choklad
0,5 dl quinoapuffar

Vispa äggvitan med sockret, riv ner mandelmassan och vispa tills det blir en jämn smet. Spritsa ut (eller klicka med sked) på bakplåtspappersklädd plåt. Grädda ca 8-10 minuter i 200 grader. Ta ut och låt svalna.
Smält chokladen och ha sen ner puffarna. Rör om.
Doppa varje topp i chokladen, Har man svårt att hålla i och doppa dem kan man lägga dem ner och klicka på chokladen, se bara till så den inte rinner av.
Låt chokladen stelna, låt topparna gärna ligga upp-och-ner då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar