måndag 11 augusti 2014

Vårt kök - under konstruktion


 Vi flyttade in i vårt hus 30e januari i år och det är fantastiskt roligt att ha sitt egna hus att få bo in sig i och sätta egen prägel på. Utöver takbyte har vi börjat renovera i köket. Inga stommar ska bytas men vi har "möblerat om" lite, rivit ner skåp som satt mitt i köket som blev som en "vägg", nu är det mer öppet och ljust med en bänkyta mitt i köket.

Foton på före och efter kommer när det är klart. Men redan nu tänkte jag bjuda på tapeterna ;)

Denna tapet hittade vi i botten

Denna tapet med bård satt när vi flyttade in


Denna tapet har vi på en fondvägg, resten av köket målas i samma färg som tapetens bottenfärg.

Nästa steg är foder, lister med mera.

Min man och svärfar har slitit hårt med köket, jag har stått för marktjänsten. Nu tar vi lite paus när bebis kommer, golvbyte ska det bli men det får vänta tills vinter/vår. Ska bli så spännande när det är klart!
Känslan ska andas stilrent & lantligt och jag tror banne mig vi lyckas med det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar